Ερώτηση 1 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 1
Το ωράριο εργασίας του οδηγού υπόκειται σε περιορισμούς κυρίως για λόγους: |
|
---|---|
1. | Οδικής ασφάλειας. |
2. | Συντήρησης του οχήματος. |
3. | Αντιμετώπισης της ανεργίας. |
Ερώτηση 2 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 2
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι περιορισμοί ωραρίου εργασίας διασφαλίζουν ίσους όρους: |
|
---|---|
1. | Στον ανταγωνισμό. |
2. | Στην εύρεση εργασίας. |
3. | Στις μετακινήσεις των μεταναστών. |
Ερώτηση 3 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 3
Ο ευρωπαϊκός κανονισμός 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας ισχύει για οχήματα που μεταφέρουν περισσότερους από: |
|
---|---|
1. | 9 επιβάτες. |
2. | 15 επιβάτες. |
3. | 19 επιβάτες. |
Ερώτηση 4 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 4
Ορισμένα οχήματα εξαιρούνται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας. Μεταξύ αυτών είναι τα οχήματα που: |
|
---|---|
1. | Μεταφέρουν επιβάτες σε τακτικά δρομολόγια όταν το μήκος της διαδρομής δεν υπερβαίνει τα 60 km. |
2. | Των οποίων η ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 40 km/h. |
3. | Λειτουργούν σε ακτίνα 60 km. |
Ερώτηση 5 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 5
Ορισμένα οχήματα εξαιρούνται από τον ευρωπαϊκό κανονισμό 561/2006 σχετικά με το ωράριο εργασίας. Μεταξύ αυτών είναι τα οχήματα: |
|
---|---|
1. | Που μεταφέρουν επιβάτες σε τακτικά δρομολόγια όταν το μήκος της διαδρομής δεν υπερβαίνει τα 50 km. |
2. | Των οποίων η ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 50 km/h. |
3. | Που λειτουργούν σε ακτίνα 150 km. |
Ερώτηση 6 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 6
Η ημερήσια διάρκεια οδήγησης περιλαμβάνει και τις εκτός δημόσιας οδού διαδρομές όταν: |
|
---|---|
1. | Η διαδρομή γίνεται στην επαρχία. |
2. | Οι διαδρομές αυτές είναι εντός σχεδίου πόλης. |
3. | Η περίοδος ανάπαυσης γίνεται σε δημόσια οδό. |
Ερώτηση 7 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 7
Διαδρομές που πραγματοποιούνται εξ ολοκλήρου εκτός δημόσιας οδού χαρακτηρίζονται ως: |
|
---|---|
1. | Άλλη εργασία. |
2. | Περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης. |
3. | Χρόνος οδήγησης. |
Ερώτηση 8 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 8
Ο χρόνος της διαδρομής μεταξύ ενός χώρου ανάπαυσης σε δημόσια οδό και ενός σημείου από/επιβίβασης επιβατών εκτός οδού θεωρείται: |
|
---|---|
1. | Χρόνος οδήγησης. |
2. | Άλλη εργασία. |
3. | Διάλειμμα. |
Ερώτηση 9 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 9
Η μέγιστη ημερήσια διάρκεια οδήγησης δεν πρέπει να υπερβαίνει τις: |
|
---|---|
1. | 8 ώρες. |
2. | 9 ώρες. |
3. | 12 ώρες. |
Ερώτηση 10 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 10
Δύο φορές την εβδομάδα, η μέγιστη ημερήσια διάρκεια οδήγησης μπορεί να επεκταθεί στις: |
|
---|---|
1. | 8 ώρες. |
2. | 10 ώρες. |
3. | 12 ώρες. |
Ερώτηση 11 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 11
Ο εβδομαδιαίος χρόνος οδήγησης δεν πρέπει να υπερβαίνει τις: |
|
---|---|
1. | 45 ώρες. |
2. | 50 ώρες. |
3. | 56 ώρες. |
Ερώτηση 12 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 12
Ο χρόνος οδήγησης κατά τη διάρκεια δυο συνεχόμενων (ημερολογιακών εβδομάδων δεν πρέπει να υπερβαίνει τις: |
|
---|---|
1. | 90 ώρες. |
2. | 100 ώρες. |
3. | 112 ώρες. |
Ερώτηση 13 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 13
Η ημερολογιακή εβδομάδα θεωρείται ότι αρχίζει τα μεσάνυκτα της Κυριακής προς Δευτέρα και τελειώνει την ίδια ώρα: |
|
---|---|
1. | Μετά το πέρας 100 ωρών εργασίας. |
2. | Μετά το πέρας επτά εργασίμων ημερών. |
3. | Της επόμενης Κυριακής. |
Ερώτηση 14 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 14
Διάλειμμα είναι κάθε περίοδος κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός δεν επιτρέπεται να οδηγεί ή να: |
|
---|---|
1. | Κάνει οποιαδήποτε σωματική άσκηση. |
2. | Γευματίζει. |
3. | Εκτελεί κάποια άλλη εργασία. |
Ερώτηση 15 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 15
Το διάλειμμα γίνεται: |
|
---|---|
1. | Εκτός του οχήματος μόνο. |
2. | Εντός του οχήματος μόνο. |
3. | Εντός ή εκτός του οχήματος. |
Ερώτηση 16 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 16
Μετά την οδήγηση 4,5 ωρών ο οδηγός πρέπει να σταματάει για διάλειμμα διάρκειας τουλάχιστον: |
|
---|---|
1. | 4,5 ωρών. |
2. | 45 λεπτών. |
3. | 15 ή 30 λεπτών. |
Ερώτηση 17 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 17
Εντός διαστήματος 4,5 ωρών οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να κάνει στάση για διάλειμμα διάρκειας: |
|
---|---|
1. | 15 λεπτών ακολουθούμενη από μία 30 λεπτών. |
2. | 30 λεπτών ακολουθούμενη από μία 15 λεπτών. |
3. | 10 λεπτών ακολουθούμενη από μία 35 λεπτών. |
Ερώτηση 18 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 18
Μετά την οδήγηση 4,5 ωρών, ο οδηγός πρέπει να σταματήσει για διάλειμμα: |
|
---|---|
1. | Τουλάχιστον 45 λεπτών. |
2. | Το πολύ 45 λεπιών. |
3. | Τουλάχιστον 35 λεπτών. |
Ερώτηση 19 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 19
Ο οδηγός υποχρεούται να κάνει διάλειμμα μετά από 3,5 ώρες οδήγησης και 1 ώρα: |
|
---|---|
1. | Άλλης εργασίας. |
2. | Φυσικής άσκησης. |
3. | Οδήγησης άλλου οχήματος. |
Ερώτηση 20 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 20
Ανάπαυση είναι κάθε περίοδος χωρίς διακοπή, κατά τη διάρκεια της οποίας ο οδηγός: |
|
---|---|
1. | Πρέπει να κοιμάται. |
2. | Μπορεί να διαθέτει ελεύθερα το χρόνο του. |
3. | Δεν επιτρέπεται να κάνει σωματική άσκηση. |
Ερώτηση 21 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 21
Η κανονική περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης είναι αυτή που υπερβαίνει τις: |
|
---|---|
1. | 9 ώρες. |
2. | 10 ώρες. |
3. | 11 ώρες. |
Ερώτηση 22 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 22
Η μειωμένη περίοδος ημερήσιας ανάπαυσης έχει διάρκεια: |
|
---|---|
1. | Από 9 έως 11 ώρες. |
2. | Από 8 έως 10 ώρες. |
3. | Από 8 έως 11 ώρες. |
Ερώτηση 23 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 23
Κατά τη διάρκεια της περιόδου ημερήσιας ανάπαυσης, απαγορεύεται η εργασία: |
|
---|---|
1. | Στον κλάδο μεταφοράς ανθρώπων ή αγαθών εκτός αν ο οδηγός είναι ιδιοκτήτης του οχήματος. |
2. | Σε οποιονδήποτε κλάδο εργασίας. |
3. | Στον κλάδο μεταφοράς ανθρώπων ή αγαθών μόνο. |
Ερώτηση 24 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 24
Κατά τις ώρες της ημερήσιας ανάπαυσης, ο οδηγός βρίσκεται: |
|
---|---|
1. | Υποχρεωτικά εκτός οχήματος. |
2. | Υποχρεωτικά εντός οχήματος. |
3. | Εκτός ή εντός οχήματος υπό προϋποθέσεις. |
Ερώτηση 25 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 25
Κατά τις ώρες της ημερήσιας ανάπαυσης, ο οδηγός μπορεί να βρίσκεται εντός οχήματος υπό την προϋπόθεση ότι: |
|
---|---|
1. | Βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 100 km από την έδρα του. |
2. | Το όχημα είναι ακινητοποιημένο και διαθέτει υποδομή για ύπνο. |
3. | Το όχημα είναι ακινητοποιημένο και διαθέτει κλιματισμό. |
Ερώτηση 26 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 26
Ο οδηγός οφείλει να έχει μία ημερήσια περίοδο ανάπαυσης μέσα στο διάστημα: |
|
---|---|
1. | 24 ωρών από την προηγούμενη ημερήσια ή εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης. |
2. | Μίας ημερολογιακής εβδομάδας. |
3. | Μίας ημερολογιακής ημέρας. |
Ερώτηση 27 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 27
Η ημερήσια περίοδος ανάπαυσης μπορεί να χωριστεί σε δυο περιόδους ως εξής: |
|
---|---|
1. | 9 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 2. |
2. | 2 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9. |
3. | 3 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9. |
Ερώτηση 28 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 28
Η ημερήσια περίοδος ανάπαυσης μπορεί να χωριστεί σε δυο περιόδους ως εξής: |
|
---|---|
1. | 9 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9. |
2. | 2 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9. |
3. | 2,5 συνεχόμενες ώρες και αργότερα άλλες 9,5. |
Ερώτηση 29 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 29
Ανάμεσα σε οποιεσδήποτε δυο εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης, ο οδηγός έχει: |
|
---|---|
1. | Το πολύ 3 μειωμένες ημερήσιες χρονικές περιόδους ανάπαυσης. |
2. | Περισσότερες από 3 μειωμένες ημερήσιες χρονικές περιόδους ανάπαυσης. |
3. | Το πολύ 2 μειωμένες ημερήσιες χρονικές περιόδους ανάπαυσης. |
Ερώτηση 30 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 30
Ο οδηγός μπορεί να έχει το πολύ 3 μειωμένες ημερήσιες χρονικές περιόδους ανάπαυσης μεταξύ δυο: |
|
---|---|
1. | Οποιωνδήποτε εβδομαδιαίων περιόδων ανάπαυσης. |
2. | Ημερολογιακών εβδομάδων. |
3. | Οποιωνδήποτε κανονικών ημερησίων περιόδων ανάπαυσης. |
Ερώτηση 31 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 31
Η κανονική περίοδος εβδομαδιαίας ανάπαυσης είναι μία περίοδος ανάπαυσης του οδηγού διάρκειας τουλάχιστον: |
|
---|---|
1. | 4,5 ωρών. |
2. | 45 λεπτών. |
3. | 45 ωρών. |
Ερώτηση 32 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 32
Η μειωμένη εβδομαδιαία περίοδος ανάπαυσης είναι περίοδος ανάπαυσης του οδηγού διάρκειας μεταξύ: |
|
---|---|
1. | 24 και 45 λεπτών. |
2. | 24 και 45 ωρών. |
3. | 24 και 48 ωρών. |
Ερώτηση 33 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 33
Κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας περιόδου ανάπαυσης, ο οδηγός δεν επιτρέπεται να: |
|
---|---|
1. | Εκτελεί οποιαδήποτε εργασία. |
2. | Οδηγεί το IX του. |
3. | Απομακρύνεται από την έδρα της εταιρείας του. |
Ερώτηση 34 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 34
Ο οδηγός οφείλει να έχει μία εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης όχι αργότερα από το πέρας 6 διαδοχικών 24ώρων περιόδων από: |
|
---|---|
1. | Το τέλος της προηγούμενης περιόδου ημερήσιας ανάπαυσης. |
2. | Την αρχή της προηγούμενης περιόδου εβδομαδιαίας ανάπαυσης. |
3. | Το τέλος της προηγούμενης περιόδου εβδομαδιαίας ανάπαυσης. |
Ερώτηση 35 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 35
Ο οδηγός δεν μπορεί να δουλεύει συνεχόμενα για περισσότερο από: |
|
---|---|
1. | Πέντε 24ωρα. |
2. | Έξι 24ωρα. |
3. | Επτά 24ωρα. |
Ερώτηση 36 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 36
Μέσα σε δυο συνεχόμενες εβδομάδες, ένας οδηγός μπορεί να έχει: |
|
---|---|
1. | Μία μειωμένη εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης. |
2. | Δύο μειωμένες εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης. |
3. | Τρεις μειωμένες εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης. |
Ερώτηση 37 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 37
Ο χρόνος ανάπαυσης που υπολείπεται από την εφαρμογή μειωμένης περιόδου ανάπαυσης μεταξύ δύο εβδομάδων: |
|
---|---|
1. | Εφαρμόζεται αφού κατανεμηθεί ισόποσα σε διάστημα 7 ημερών. |
2. | Εφαρμόζεται σε ισόποση χρονική περίοδο ανάπαυσης πριν το τέλος της τρίτης εβδομάδας. |
3. | Καταγράφεται στον ταχογράφο. |
Ερώτηση 38 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 38
Κατά τη διάρκεια 3 συνεχόμενων εβδομάδων, ένας οδηγός έχει εβδομαδιαία ανάπαυση 33, 45, 45 ωρών αντίστοιχα. Την 4η εβδομάδα, έχει εβδομαδιαία ανάπαυση: |
|
---|---|
1. | Το πολύ 45 ωρών. |
2. | Τουλάχιστον 33 ωρών. |
3. | Τουλάχιστον 57 ωρών. |
Ερώτηση 39 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 39
Οι ώρες οδήγησης σε διάστημα μίας ημερολογιακής εβδομάδας δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις: |
|
---|---|
1. | 56 ώρες. |
2. | 58 ώρες. |
3. | 50 ώρες. |
Ερώτηση 40 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 40
Οι ώρες οδήγησης μεταξύ δύο εβδομαδιαίων αναπαύσεων δεν μπορεί να υπερβαίνουν τις: |
|
---|---|
1. | 56 ώρες. |
2. | 58 ώρες. |
3. | 50 ώρες. |
Ερώτηση 41 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 41
Η μέγιστη διάρκεια εργασίας σε διάστημα δύο ημερολογιακών εβδομάδων είναι: |
|
---|---|
1. | 112 ώρες. |
2. | 144 ώρες. |
3. | 90 ώρες. |
Ερώτηση 42 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 42
Η μέγιστη διάρκεια εργασίας σε διάστημα οποιωνδήποτε 14 ημερών είναι: |
|
---|---|
1. | 144 ώρες. |
2. | 96 ώρες. |
3. | 90 ώρες. |
Ερώτηση 43 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 43
Όχημα μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο για 9 ώρες, ενώ ο οδηγός του κοιμάται ανενόχλητος σε κλίνη. Ο χρόνος αυτός καταγράφεται: |
|
---|---|
1. | Ως άλλη εργασία. |
2. | Ως ανάπαυση. |
3. | Ως ύπνος. |
Ερώτηση 44 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 44
Όταν ένας οδηγός ξεκουράζεται (ημερήσια ανάπαυση) ενώ το όχημα του μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο, δεν πρέπει να διακόπτεται: |
|
---|---|
1. | Καθόλου. |
2. | Πάνω από 1 φορά. |
3. | Πάνω από 2 φορές. |
Ερώτηση 45 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 45
Ο οδηγός ξεκουράζεται (ημερήσια ανάπαυση) ενώ το όχημα του μεταφέρεται επάνω σε πλοίο ή τρένο. Η ξεκούραση του διακόπτεται 1 φορά. Η διάρκεια της διακοπής δεν πρέπει να υπερβαίνει: |
|
---|---|
1. | Τη 1 ώρα. |
2. | Τα 15 λέπια. |
3. | Τα 30 λεπτά. |
Ερώτηση 46 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 46
Σε περίπτωση δεύτερου οδηγού, η παρουσία του εντός του οχήματος είναι υποχρεωτική: |
|
---|---|
1. | Σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής. |
2. | Μετά το πέρας της 1ης ώρας της διαδρομής. |
3. | Μετά τα πρώτα 150 km της διαδρομής. |
Ερώτηση 47 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 47
Σε περίπτωση δευτέρου οδηγού, κάθε οδηγός πρέπει να έχει ημερήσια περίοδο ανάπαυσης τουλάχιστον 9 ωρών εντός διαστήματος: |
|
---|---|
1. | 21 ωρών. |
2. | 24 ωρών. |
3. | 30 ωρών. |
Ερώτηση 48 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 48
Η μέγιστη διάρκεια εργασίας για δυο οδηγούς εντός οχήματος είναι: |
|
---|---|
1. | 10 ώρες. |
2. | 20 ώρες. |
3. | 30 ώρες. |
Ερώτηση 49 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 49
Σε περίπτωση δεύτερου οδηγού, το ανώτατο χρονικό όριο οδήγησης του καθενός είναι οι (έχει καταργηθεί η ερώτηση): |
|
---|---|
1. | 10 ώρες. |
2. | 9 ώρες. |
3. | 18 ώρες. |
Ερώτηση 50 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 50
Σε περίπτωση δυο οδηγών: |
|
---|---|
1. | Μπορούν να εφαρμοστούν στον καθένα από αυτούς οι διατάξεις που ισχύουν στην περίπτωση του ενός. |
2. | Δεν μπορούν να εφαρμοστούν στον καθένα από αυτούς οι διατάξεις που ισχύουν στην περίπτωση του ενός. |
3. | Όποιος δεν οδηγεί πρέπει να έχει πρόσβαση σε κλίνη. |
Ερώτηση 51 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 51
Αν ο οδηγός συμπληρώσει το μέγιστο αριθμό ωρών εργασίας κατά μήκος της διαδρομής, μπορεί να επιστρέψει στη βάση του ως επιβάτης λεωφορείου: |
|
---|---|
1. | Υπό την προϋπόθεση ότι δεν υποχρεούται να ξεκινήσει την ημερήσια ή εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης του. |
2. | Χωρίς προϋποθέσεις. |
3. | Υπό την προϋπόθεση ότι καταβάλλει το ακριβές κόμιστρο για τη διαδρομή αυτή. |
Ερώτηση 52 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 52
Οδηγός έχει συμπληρώσει το μέγιστο αριθμό ωρών εργασίας (9 ή 10) και επιστρέφει στη βάση του ως κοινός επιβάτης λεωφορείου. Το χρονικό αυτό διάστημα καταγράφεται ως: |
|
---|---|
1. | «Διαθεσιμότητα». |
2. | «Ανάπαυση». |
3. | «Άλλη εργασία». |
Ερώτηση 53 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 53
Οδηγός έχει συμπληρώσει το μέγιστο αριθμό ωρών εργασίας (9 ή 10) και επιστρέφει στη βάση του ως συνοδηγός λεωφορείου. Το χρονικό αυτό διάστημα καταγράφεται ως: |
|
---|---|
1. | «Διαθεσιμότητα». |
2. | «Ανάπαυση». |
3. | «Άλλη εργασία». |
Ερώτηση 54 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 54
Ο ταχογράφος δεν καταγράφει: |
|
---|---|
1. | Τις ώρες εργασίας. |
2. | Τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης. |
3. | Τις ώρες ύπνου. |
Ερώτηση 55 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 55
Ο ταχογράφος δεν καταγράφει: |
|
---|---|
1. | Την ταχύτητα κίνησης. |
2. | Τη διανυόμενη απόσταση. |
3. | Τη χιλιομετρική θέση. |
Ερώτηση 56 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 56
Υποχρέωση εξοπλισμού με ταχογράφο έχουν εν γένει όλα τα λεωφορεία με χωρητικότητα άνω των: |
|
---|---|
1. | 8 θέσεων επιβατών. |
2. | 16 θέσεων επιβατών. |
3. | 24 θέσεων επιβατών. |
Ερώτηση 57 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 57
Εξαιρούνται της υποχρέωσης εξοπλισμού με ταχογράφο: |
|
---|---|
1. | Τα αστικά λεωφορεία. |
2. | Τα οχήματα Κ.Τ.Ε.Λ. |
3. | Τα τουριστικά λεωφορεία. |
Ερώτηση 58 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 58
Εξαιρούνται της υποχρέωσης εξοπλισμού με ταχογράφο τα λεωφορεία που: |
|
---|---|
1. | Έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 10 ετών. |
2. | Κυκλοφορούν και σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. |
3. | Που ανήκουν στο στρατό. |
Ερώτηση 59 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 59
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο εξοπλισμός των καινούργιων οχημάτων με ψηφιακούς ταχογράφους είναι: |
|
---|---|
1. | Προαιρετικός. |
2. | Υποχρεωτικός. |
3. | Υποχρεωτικός μόνο για οχήματα που εκτελούν διεθνείς μεταφορές. |
Ερώτηση 60 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 60
Ο ψηφιακός ταχογράφος αποθηκεύει ψηφιακά στοιχεία σχετικά με: |
|
---|---|
1. | Τον οδηγό μόνο. |
2. | Το όχημα μόνο. |
3. | Τον οδηγό και το όχημα. |
Ερώτηση 61 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 61
Ο ψηφιακός ταχογράφος αποθηκεύει στοιχεία σχετικά με τον οδηγό: |
|
---|---|
1. | Στην ειδική κάρτα μνήμης του μόνο. |
2. | Στην «έξυπνη κάρτα» του οδηγού μόνο. |
3. | Στην ειδική κάρτα μνήμης του και στην «έξυπνη κάρτα» του οδηγού. |
Ερώτηση 62 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 62
Η «έξυπνη κάρτα» οδηγού μπορεί να χρησιμοποιηθεί: |
|
---|---|
1. | Από δύο οδηγούς για το ίδιο όχημα. |
2. | Από τον ίδιο οδηγό για δύο οχήματα. |
3. | Ως πιστωτική κάρτα. |
Ερώτηση 63 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 63
Κάθε οδηγός που οδηγεί όχημα εξοπλισμένο με ψηφιακό ταχογράφο υποχρεούται να διαθέτει: |
|
---|---|
1. | «Έξυπνη κάρτα». |
2. | Ψηφιακό ρολόι. |
3. | Συσκευή αυτόματης διέλευσης διοδίων. |
Ερώτηση 64 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 64
Η ιδιόχειρη καταγραφή στοιχείων στον ψηφιακό ταχογράφο: |
|
---|---|
1. | Μπορεί να προκαλέσει βλάβη και επισύρει κυρώσεις. |
2. | Επιβάλλεται σε περίπτωση δυσλειτουργίας κάποιου οργάνου. |
3. | Αποτελεί προϋπόθεση της σωστής λειτουργίας του. |
Ερώτηση 65 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 65
Σε περίπτωση αστυνομικού ελέγχου ψηφιακού ταχογράφου, ο οδηγός πρέπει να παραδώσει: |
|
---|---|
1. | Τη συσκευή του ταχογράφου. |
2. | Φύλλο εκτύπωσης με τις σχετικές πληροφορίες. |
3. | Τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή. |
Ερώτηση 66 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 66
Κατά τη χρήση ψηφιακού ταχογράφου, η ιδιόχειρη καταγραφή στοιχείων είναι απαραίτητη σε περίπτωση: |
|
---|---|
1. | Δυσλειτουργίας κάποιου οργάνου. |
2. | Ελέγχου από τις Αστυνομικές Αρχές. |
3. | Μη εξοικείωσης του οδηγού με τη χρήση του. |
Ερώτηση 67 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 67
Η διαδικασία φόρτο/εκφόρτωσης καταγράφεται στον ταχογράφο ως: |
|
---|---|
1. | «Διάλειμμα». |
2. | «Άλλη εργασία». |
3. | «Διαθεσιμότητα». |
Ερώτηση 68 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 68
Η ωριαία παραμονή οδηγού εντός πλοίου καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο ως: |
|
---|---|
1. | «Ανάπαυση» αν έχει πρόσβαση σε κλίνη. |
2. | «Διαθεσιμότητα». |
3. | «Διάλειμμα». |
Ερώτηση 69 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 69
Οι βασικές θέσεις ενός ψηφιακού ταχογράφου είναι: |
|
---|---|
1. | Διαθεσιμότητα, διάλειμμα ή ανάπαυση, άλλες εργασίες, οδήγηση. |
2. | Διαθεσιμότητα, αναμονή, οδήγηση, διάλειμμα. |
3. | Διάλειμμα, ανάπαυση, οδήγηση του οδηγού, οδήγηση 2ου οδηγού. |
Ερώτηση 70 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 70
Σε περίπτωση δυο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί εν γένει καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο στη θέση: |
|
---|---|
1. | «2ος οδηγός». |
2. | «Διαθεσιμότητα». |
3. | «Άλλες εργασίες». |
Ερώτηση 71 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 71
Σε περίπτωση δυο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί αλλά βοηθά στην πλοήγηση καταγράφεται στον ψηφιακό ταχογράφο στη θέση: |
|
---|---|
1. | «2ος οδηγός». |
2. | «Διαθεσιμότητα». |
3. | «Άλλες εργασίες» |
Ερώτηση 72 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 72
Σε περίπτωση δύο οδηγών, ο οδηγός που δεν οδηγεί κάνει διάλειμμα. Αυτό μπορεί να καταγραφεί στον ψηφιακό ταχογράφο: |
|
---|---|
1. | Μόνο ιδιοχείρως. |
2. | Στη θέση «ανάπαυση». |
3. | Στη θέση «διάλειμμα 2ου οδηγού». |
Ερώτηση 73 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 73
Σε περίπτωση λανθασμένης καταγραφής στον ψηφιακό ταχογράφο, ο οδηγός οφείλει να: |
|
---|---|
1. | Απευθυνθεί άμεσα στις Αρμόδιες Αρχές. |
2. | Εκτυπώσει το σχετικό φύλλο και πάνω σε αυτό να επισημάνει το λάθος. |
3. | Διορθώσει ψηφιακά το λάθος. |
Ερώτηση 74 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 74
Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται: |
|
---|---|
1. | Μετά από αλλαγή του αριθμού πλαισίου του οχήματος. |
2. | Κάθε χρόνο. |
3. | Μετά από κάθε επισκευή του. |
Ερώτηση 75 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 75
Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται: |
|
---|---|
1. | Πριν από κάθε διαδρομή. |
2. | Σε κάθε αλλαγή των πινακίδων κυκλοφορίας. |
3. | Αν μείνει εκτός λειτουργίας το ρολόι για διάστημα μεγαλύτερο των 5 λεπτών. |
Ερώτηση 76 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 76
Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται: |
|
---|---|
1. | Πριν από κάθε διαδρομή. |
2. | Κάθε χρόνο. |
3. | Αν μείνει εκτός λειτουργίας το ρολόι για διάστημα μεγαλύτερο των 20 λεπτών. |
Ερώτηση 77 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 77
Η ρύθμιση του ψηφιακού ταχογράφου πρέπει να γίνεται: |
|
---|---|
1. | Με κάθε μεταβολή της διάστασης των ελαστικών. |
2. | Μετά από αλλαγή του αριθμού πλαισίου του οχήματος. |
3. | Με κάθε αλλαγή οδηγού. |
Ερώτηση 78 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 78
Οι εταιρείες είναι εν γένει υπεύθυνες για παραβάσεις που διέπραξαν οδηγοί που ανήκουν σε αυτές: |
|
---|---|
1. | Πάντοτε. |
2. | Εκτός περιπτώσεων όπου δεν μπορεί να τους αποδοθεί ευθύνη. |
3. | Αν η παράβαση έχει διαπραχθεί στο έδαφος άλλου κράτους-μέλους ή τρίτης χώρας. |
Ερώτηση 79 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 79
Τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης απαγορεύεται να εκτελούν: |
|
---|---|
1. | Συγκοινωνία. |
2. | Μεταφορά λουομένων. |
3. | Μεταφορά μαθητών. |
Ερώτηση 80 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 80
Η μεταφορά προσώπων σε συνέδρια, σεμινάρια, πολιτιστικές, αθλητικές και κοινωνικές εκδηλώσεις από τα οικεία Κ.Τ.Ε.Λ ή Ρ.Ο.Δ.Α ; |
|
---|---|
1. | Απαγορεύεται. |
2. | Επιτρέπεται πάντοτε. |
3. | Επιτρέπεται υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. |
Ερώτηση 81 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 81
Η μεταφορά μαθητών από τα οικεία Κ.Τ.Ε.Λ ή Ρ.Ο.Δ.Α.: |
|
---|---|
1. | Απαγορεύεται. |
2. | Επιτρέπεται μετά τη διενέργεια δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού. |
3. | Επιτρέπεται μετά τη διενέργεια δημόσιου μειοδοτικού διαγωνισμού. |
Ερώτηση 82 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 82
Ο υποχρεωτικός εξοπλισμός ασφαλείας όλων των λεωφορείων δεν περιλαμβάνει: |
|
---|---|
1. | Πυροσβεστήρα. |
2. | Εφεδρικό τροχό. |
3. | Αντιραντάρ. |
Ερώτηση 83 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 83
Ο υποχρεωτικός εξοπλισμός ασφαλείας όλων των λεωφορείων δεν περιλαμβάνει: |
|
---|---|
1. | Εφεδρικό ταχογράφο. |
2. | Σφήνες αναστολής κύλισης (τάκους). |
3. | Κιβώτιο πρώτων βοηθειών. |
Ερώτηση 84 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 84
Ο υποχρεωτικός εξοπλισμός ασφαλείας όλων των λεωφορείων δεν περιλαμβάνει: |
|
---|---|
1. | Εργαλεία. |
2. | Προειδοποιητικό τρίγωνο. |
3. | Παιδικά καθίσματα. |
Ερώτηση 85 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 85
Εν γένει, όλοι οι επιβάτες λεωφορείων εξοπλισμένων με ζώνες ασφαλείας οφείλουν να τις χρησιμοποιούν. Εξαιρούνται όσοι είναι κάτω των: |
|
---|---|
1. | 3 ετών. |
2. | 8 ετών. |
3. | 10 ετών. |
Ερώτηση 86 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 86
Από την υποχρέωση χρήσης ζώνης ασφαλείας δεν εξαιρούνται: |
|
---|---|
1. | Οι έγκυες γυναίκες. |
2. | Άτομα που το ανάστημα τους είναι κάτω από 1,50 m. |
3. | Άτομα που το βάρος τους υπερβαίνει τα 120 kg. |
Ερώτηση 87 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 87
Λεωφορείο είναι πλήρως εξοπλισμένο με ζώνες ασφαλείας. Υποχρέωση χρήσης της ζώνης: |
|
---|---|
1. | Έχει μόνο ο οδηγός. |
2. | Έχουν μόνο οι επιβάτες. |
3. | Έχουν και ο οδηγός και οι επιβάτες. |
Ερώτηση 88 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 88
Υποχρέωση εξοπλισμού με ζώνες ασφαλείας έχουν τα καινούρια: |
|
---|---|
1. | Αστικά λεωφορεία. |
2. | Σχολικά λεωφορεία. |
3. | Λεωφορεία μεταφοράς προσωπικού. |
Ερώτηση 89 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 89
Παλαιό υπεραστικό λεωφορείο (προ του 2003) είναι εξοπλισμένο με ζώνες ασφαλείας μόνο για τους επιβάτες. Υποχρέωση χρήσης ζώνης ασφαλείας: |
|
---|---|
1. | Δεν έχει κανείς. |
2. | Έχουν μόνο οι επιβάτες. |
3. | Έχουν και ο οδηγός και οι επιβάτες. |
Ερώτηση 90 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 90
Σε περίπτωση ατυχήματος, εκ των επιβαινόντων ενός λεωφορείου, συνήθως πλήττονται σοβαρότερα: |
|
---|---|
1. | Ο οδηγός και ο συνοδηγός. |
2. | Οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων. |
3. | Οι επιβάτες των μεσαίων καθισμάτων. |
Ερώτηση 91 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 91
Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε: |
|
---|---|
1. | Μεγαλύτερη ευστάθεια στο όχημα. |
2. | Μεγαλύτερη φθορά στα μηχανικά μέρη του οχήματος. |
3. | Αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. |
Ερώτηση 92 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 92
Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε: |
|
---|---|
1. | Αύξηση της πιθανότητας τραυματισμού των επιβατών. |
2. | Μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης. |
3. | Μεγαλύτερο χρόνο αναμονής στις στάσεις. |
Ερώτηση 93 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 93
Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε: |
|
---|---|
1. | Μικρότερο χρόνο αναμονής στις ενδιάμεσες στάσεις. |
2. | Μεγαλύτερη φθορά στα μηχανικά μέρη του οχήματος. |
3. | Αύξηση της πιθανότητας τραυματισμού των επιβατών. |
Ερώτηση 94 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 94
Η υιοθέτηση των αρχών της ασφαλούς φόρτωσης επιβατών και αποσκευών οδηγεί σε: |
|
---|---|
1. | Οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου. |
2. | Μικρότερη ευστάθεια οχήματος. |
3. | Μεγαλύτερη απόσταση ακινητοποίησης. |
Ερώτηση 95 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 95
Στην περίπτωση που συγκεκριμένη κατηγορία οδηγών έχει συνάψει με την εργοδοσία συλλογική σύμβαση εργασίας με ευνοϊκότερους όρους απασχόλησης από αυτούς της ευρωπαϊκής νομοθεσίας τότε: |
|
---|---|
1. | Υπερισχύουν οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί. |
2. | Υπερισχύουν οι διατάξεις της συλλογικής σύμβασης εργασίας. |
3. | Αρμόδιο να κρίνει τις διατάξεις που υπερισχύουν είναι το διαιτητικό δικαστήριο. |
Ερώτηση 96 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ 96
Η συλλογική σύμβαση εργασίας κατηγορίας επαγγελματιών οδηγών: |
|
---|---|
1. | Επαναλαμβάνει υποχρεωτικά τις διατάξεις για ιην απασχόληση των ευρωπαϊκών κανονισμών. |
2. | Είναι δυνατόν να περιέχει ευνοϊκότερες διατάξεις από αυτές της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. |
3. | Δεν περιορίζεται στα θέματα απασχόλησης των οδηγών από σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία. |